ANMÄL DIG HÄR till ALLA 8 IDROTTER och AKTIVITETER!!!
SportAdmin använder Cookies för att förbättra din användarupplevelse. Genom att klicka på Jag Godkänner tillåter du detta. Här kan du läsa mer om cookies och hur SportAdmin använder dem.
Ekerö IK
- En del av vår aktiva vardag
Kansliet

Fotbollsmaterial för materialansvariga 240213
EIK Materialansvarigas sida

Materialansvarig,  

Uppgifter: 

 

 

Vad 

Var 

När 

 

att vara väl insatt i Ekerö IK materialprofil samt vara utövarnas stöd i ordning och reda utanför planen samt kunna skadehantering/sjukvård.  

Att Ni har utrustning för Matcher, matchställ så det räcker till matcherna. Att Ni bollar, västar, sjukvårdsutrustning, målvaktsutrustning så Ni kan träna/tävla. 

Materialmöte /Hemsida 

Innan säsongen 

 

att göra inventering och beställning av gruppens gemensamma material (bollar, västar, koner, tränaroveraller, sjukvårdutrustning), central beställning därefter inköp från träningsgruppens materialbidrag (MB).  

Att Ni inventerar vid behov och är beredd att redovisa materialet för kansliet eller idrotten. 

I materialväskan eller materialförrådet 

Innan säsongen och efter 

 

att vägleda tillsammans med kansliet i vilket material varje spelare bör skaffa, klubbprofilen finns via föreningens leverantör (Stadium, Klubbhuset, Zone, Adidas m.m.). 

Materialmöte /Hemsida 

Innan säsongen 

 

Att Ni har ordning i förråd och i omklädningsrum. 

I aktiviteten 

Under säsongen 

Kompetens/Profil:  

Ordningsam, strukturerad, lagerhantering 

 

Årsplaneringen säger när materialet ska vara klart var.

Dvs. för sommaridrotterna: 

November – Inventering, beställning från grupperna. 

December – Inventering, beslut, beställning centralt. 

Januari – Tilldelning till träningsgrupper. 

För vinteridrotterna: 

April -Inventering, beställning från grupperna. 

Maj – Inventering, beslut, beställning centralt. 

Juni – Tilldelning till träningsgrupperna. 

 

All innebandymateriel hanteras av sportchefen för innebandy.

 

Träningsgruppen 

Tilldelas utrustning för att tävla och träna under dom förutsättningarna som föreningen och idrotten har. 

Utrustningen ska vårdas och inventeras minst två gånger per år (avslut och uppstart). 

Riktlinjerna ska vara tydligt stöd vad du som ledare kan förvänta dig att laget ska få och att föreningen ska ha kontroll över kostnader som är förknippade med lag materialet. 

Riktlinjerna gör att vi kan ha rimliga förväntningar och använda pengarna där vi planerar för att de ska användas. 

 

Material som respektive träningsgrupp får låna av föreningen och som används för att bedriva träningar och spela match. Första gången träningsgruppens material delas ut är i samband med att nya träningsgrupper bildas. Materialet lämnas tillbaka när träningsgruppen lägger ner eller att träningsgruppen avanmäler tävlings lag eller så byts materialet ut i takt med att barnen växer. Ingen träningsgrupp ”äger” sitt lagmaterial. 

Tävlingsmaterialet är baserat på antal spelare som spelar i ett anmält lag (ej individbaserat, under utvärdering 2019/2020) - stryks, övergång till antal spelare per grupp kommer tillämpas för spelande lag i serier from 2023 om ekonomin tillåter. 
 

Beställning sker två gång per år (3 månader innan säsongstart), sommaridrotterna i januari och vinteridrotterna i Juni. Kansliet meddelar via hemsidan om specifikt avsatta dagar där du kan komma dit för att beställa. 

 

Träningsgruppen är berättigad till högst 1 tränar paket per 10:e utövare och 3-5 ledarpaket per träningsgrupp. Målet är att alla ledare skall vara utrustade för att kunna representera föreningen. 

Tränarpaket (Tränare på träning/tävlingsytan) = Overalls jacka, piké, (shorts) och byxa av valfria storlekar. 

Ledarpaket (Definierade roller vid sidan av ytan) = Pikétröja av valfri storlek. 

Kansliet kasserar klubbprofilkläder (kläder i klubbens färger). 

Det år träningsgruppens spelare fyller 13 år, tilldelas högst 3 vinterjackor till tränare per träningsgrupp (Tillämpas utifrån idrottens budget). 

Träningsgruppen kan beställa kläder utöver nämnda utdelningar via kansliet. 

Supporter profil finns hos leverantören och kan beställas av envar. 

 

Mer att läsa finns under föreningsistruktionen s. 95-100 om material samt s. 33-41 om träningsgruppen och dess roller.

https://www.ekeroik.se/docs/749/38371/UTKAST%20Eker%C3%B6%20IK%20F%C3%B6reningsinstruktion%202023.pdf

 

Rutiner Stadium

3%aren, promota till alla att registrera sig för Ekerö IK på Stadium

https://www.stadiumteamsales.se/stod-din-forening

Stadium hemsidan

För lagen att handla lagorders: (Kräver inlogg, görs enkelt via Rickard

som är klubb admin på Mina sidor- Användare)

https://www.stadiumteamsales.se/foreningar

Instruktion för materialare: https://www.stadiumteamsales.se/bestallning-foreningsprofilen

Utbildningar - Möten � Stadium Lathund för Sponsortryck.pdf

Utbildningar - Möten � EIK - Stadium Teamsales Lathund.pdf

 

 

För individen att handla snabbt och enkelt till sig själv: (kräver inget inlogg, leverans kring 3-5 dagar till postomud) https://www.stadium.se/foreningar/1721599

Sponstryck (på träningskläder på ryggarna bestämmer Ni, resten är föreningens). Ni kan göra en ansökan själva på hemsidan. Fakturan kan gå från Stadium till Sponsorn direkt med fullmakt.

 

Tidigare möten.

Presentation med länkar

 

 

Nästa möte:

Tisdag 13/2 kl. 1900 Konferensrummet, Kom-Huset.

 

 

/Rickard Markusson, EIK Kanslichef

Tvättråd Stadium
 
 
JUST NU
Ekerö IK Sponsorer