Hej på er!
Hoppas allt står bra till!
Under hösten har vi arbetat med en ny version av SportAdmin, som vi nu är i färd med att rulla ut.
Detta är en uppdatering av grunden av vårt system - kontohantering och menysystem. Det är alltså bara två saker som kommer att förändras - hur era konton hanteras, och hur menyn ser ut och är strukturerad. Med andra ord förändras inte mycket nu, men det ger oss helt nya utvecklingsmöjligheter för framtiden.
I nästa vecka kommer vi att koppla på er förening på nya SportAdmin.
Vad kommer hända?
Nästa gång administratörer eller ledare i er förening loggar in kommer de att mötas av en ruta som förklarar att de ska välja nya inloggningsuppgifter. Här ska man välja en e-postadress och ett lösenord.
I LedarAppen är detta obligatoriskt för att komma vidare.
På webben kan man tills vidare välja att avvakta.
Man kan, genom att välja samma e-postadress, koppla ihop flera föreningsprofiler till samma inlogg - om man t. ex. är ledare i två olika föreningar. Era medlemmar påverkas inte.
Ny menyMenyn på webben har fått ett lyft. Förändringen är främst designmässig, men en viss omstrukturering har också gjorts. En enkel sammanställning av förändringarna hittar ni
här!
Ny hantering av administratörer
I det nya menysystemet är sidan “Administratörer” också förändrad. Dels ligger den under vänstermenyn “Föreningsinställningar”, dels bygger upplägget nu på att ni skickar ut en registreringslänk i stället för inloggningsuppgifter. Länken mailas till den nya administratören/ledaren som då själv väljer inloggningsuppgifter och sedan hamnar direkt i nya SportAdmin.
Här hittar ni alla kunskapsbanksartiklar samlade. Ni tillhör de första föreningarna som får tillgång till uppdateringen, så vi uppskattar verkligen alla synpunkter och all feedback.
Har ni frågor? Har en ledare blivit förvirrad? Är de något ni tycker borde fungera annorlunda? Hör av er!
Trevlig helg!
---
Med vänliga hälsningar,
SportAdmin